Internationale Vrouwendag met Mayerline

Internationale Vrouwendag met Mayerline

Belgisch modehuis kleedt inspirerende vrouwen

8 maart is Internationale Vrouwendag. Eén dag per jaar om de verdiensten van vrouwen in de verf te zetten, maar ook om ongelijkheid en discriminatie aan te kaarten. Het Belgische modehuis Mayerline kleedt voor de gelegenheid sterke vrouwen in inspirerende powerlooks. Het modehuis wil mee een stem zijn voor alle vrouwen en hen steunen wanneer ze willen uitbreken uit het hokjesdenken.

Annemie, Romi en Sachli hebben de moed te vechten tegen vooroordelen op vlak van gender, leeftijd, huidskleur en gewicht.


Inclusiviteit over leeftijden en maten heen is een basiswaarde van Mayerline, dat uit zich in snit, pasvorm en draagcomfort. In het uittekenen van de ontwerpen, houdt Mayerline steeds een realistisch vrouwenlichaam voor ogen en komt daarbij tegemoet aan hoe een lichaam door de jaren heen verandert.

Dat vraagt veel vakkennis en nauwgezette aandacht voor detail, wat zich vertaalt in een ongeëvenaard draagcomfort in het Belgische modelandschap. Het is Mayerline’s missie om alle vrouwen te laten stralen in hún verhaal en wie ze zijn, los van dogma’s van schoonheidsidealen en hokjesdenken. Het modehuis biedt bijvoorbeeld een brede matenreeks tot en met maat 50.


Annemie Peeters, Radio- en tv-presentatrice bij VRT

“Vijftigplussers worden te vaak als ‘oudjes’ geportretteerd.”

Story image

“Dé vijftigplusser bestaat niet. En toch worden vijftig- en zestigplussers in de media erg vaak over één kam geschoren en als zogenaamde ‘oudjes’ geportretteerd. Dat beeld stigmatiseert, het is belangrijk dat het wordt bijgesteld. Daar hebben de media een belangrijke rol in te spelen. Niet zozeer door artikels te maken over het onderwerp an sich, maar vooral door op een subtiele wijze continue voor diversiteit te kiezen. Daarnaast hebben we zelf ook invloed op het beeld van onze generatie. Zo kan je jezelf op élke leeftijd aantrekkelijk kleden.”

Get the look


Romy Schlimbach, plus size model en body positivity activiste

“Ik wil een rolmodel zijn voor vrouwen zoals ik, net omdat ik zelf geen voorbeeld had.”

Story image

“Bedenk eens hoeveel ruimte er in ons hoofd zou vrijkomen, mochten wij vrouwen niet de hele tijd met ons gewicht bezig zijn. Smalle taille, dikke billen, lange benen, grote borsten, maatje 36: het is helaas nog steeds het beeld van dé vrouw dat in de media wordt opgehangen. Het doet me verdriet wanneer vrouwen zich vervolgens onrealistische doelen stellen. Aan die vrouwen wil ik laten zien dat schoonheid in alle maten komt, en dat er géén verband bestaat tussen schoonheid en gewicht, noch tussen talent en gewicht.”

Get the look


Sachli Gholamalizad, Belgisch-Iraanse actrice, schrijfster en theatermaakster

“We moeten meer doen dan enkel de haat op straat aanpakken.”

Story image

“Ik wil niet louter als ‘symbool’ gebruikt worden, ik wil gehoord worden als mens, los van mijn migratieachtergrond. Het is belangrijk dat onze verhalen verteld worden vanuit ons perspectief en niet vanuit een Westerse blik. Het is nodig voor onze eigenwaarde dat wij mensen met een andere etnische achtergrond onszelf herkennen wanneer we bijvoorbeeld naar een fictiereeks kijken en alweer geportretteerd worden als ‘de perfect geïntegreerde migrant’. Het wordt tijd dat we elkaar in eerste instantie als mens zien, met dezelfde kwetsbaarheden en hetzelfde streven naar geluk.”

Get the look


Bekijk en download alle SS21 packshots van Mayerline hier
Bekijk en download alle SS21 packshots van Améline by Mayerline hier
Bekijk en download alle campagnebeelden hier

 

Over Mayerline

Mayerline is sinds de jaren vijftig een gevestigde waarde op het vlak van stijlvolle, elegante en tijdloze dameskledij. Het Brusselse modemerk biedt een evenwicht tussen actuele modetrends en comfort. Kortom, knappe collecties waarin vrouwen zich goed voelen. Achter deze  collecties schuilt een sterk gedreven team. Daarnaast stelt Mayerline meer dan 320 mensen tewerk. Het Belgische bedrijf telt 44 winkels, 12 Galleria Inno corners, 16 shop in shops (in ons land en Luxemburg) en is beschikbaar in diverse multimerkenboetieks. De keten, opgericht door Jozef Meyer en zijn echtgenote Jeanne Vrydags, werd in 2013 door CRG (holding boven JBC) overgenomen en heeft een tweede lijn, Améline, toegevoegd aan het portfolio.