Mayerline Brussels roept 9 april uit tot NATIONAL WISE WOMEN’S DAY: een dag om de stereotypen rond vrouwen en leeftijd te doorbreken

Mayerline Brussels roept 9 april uit tot NATIONAL WISE WOMEN’S DAY: een dag om de stereotypen rond vrouwen en leeftijd te doorbreken

Op wijsheid en levenskracht staan geen leeftijd

Op 9 april 2024 introduceert Mayerline Brussels de eerste NATIONAL WISE WOMEN’S DAY, een initiatief dat de waarde van levenservaring, wijsheid en kracht viert en vrouwen aanmoedigt om zichzelf te laten zien. De campagne heeft tot doel niet alleen het belang van leeftijd en levenservaring te benadrukken, maar ook vrouwen te inspireren om zichzelf te uiten en hun stem te laten horen. Het is een oproep aan alle vrouwen om trots te zijn op wie ze zijn en de wereld te tonen wat ze te bieden hebben, ook en net als ze al heel wat jaren meedraaien.


De NATIONAL WISE WOMEN’S DAY, een initiatief van Mayerline Brussels, omarmt de diversiteit en schoonheid van vrouwen van alle leeftijden. Met deze dag wil Mayerline Brussels het bewustzijn vergroten over de waarde van levenservaring en laten zien hoe je met levenslust en positivisme het leven kunt omarmen. Het Belgische modemerk verspreidde een brief om vrouwen uit te nodigen ouder worden te herdefiniëren als een periode van kracht, wijsheid en schoonheid. Hiermee plaatsen zij deze vrouwen in de spotlights en roepen hen op om zichzelf te laten zien zoals ze werkelijk zijn.

"NATIONAL WISE WOMEN’S DAY biedt de gelegenheid om leeftijd te vieren als bron van levenservaring en hoeveel groei en kracht daarin ligt," zegt Katrien De Cannière, Marketing & Communicatie Manager Mayerline Brussels. "Dit initiatief is nodig omdat we nog steeds moeten opboksen tegen verouderde stereotypen en verwachtingen ten aanzien van vrouwen; van wat ze kunnen, mogen, zouden moeten volgens hun leeftijd," vervolgt Katrien De Cannière. "Met Mayerline Brussels kleden we vrouwen die middenin het leven staan en lichamen met levenservaring. Daar zit zoveel schoonheid en vrijheid en energie in. Dat moet méér gezien worden dan dat getal dat leeftijd maar is."

De lancering van NATIONAL WISE WOMEN’S DAY markeert een belangrijke stap voor Mayerline Brussels in het realiseren van haar missie om de onevenwichtige relatie tussen schoonheid en leeftijd te herdefiniëren en levenservaring te vieren als een bron van kracht en wijsheid. Het initiatief benadrukt het engagement van Mayerline Brussels om inclusiviteit en diversiteit te bevorderen in de mode-industrie en de samenleving als geheel.

Als pionier in tijdloos eigentijdse mode voor vrouwen van verschillende generaties heeft Mayerline Brussels altijd gestreefd naar inclusiviteit en diversiteit in haar modebeeld. Het merk gelooft sterk in het vieren van een diversiteit aan vrouwen in haar marketingcampagnes, vandaar dat het modemerk consequent werkt met 50+modellen, met mannequins met grote maten en met ‘people’. Deze keuze benadrukt het statement dat schoonheid, kracht en zelfexpressie geen (leeftijds)grenzen kennen. Mayerline Brussels gaat daarbij verder dan slechts een gezicht op een foto. Voor haar brandingcampagnes stelt het merk steevast een artistieke en professionele crew samen die bestaat uit vrouwen met tientallen jaren ervaring.


Bekende Belgen, waaronder Cath Luyten, Geena Lisa Peeters, Katia della Faille, Greet Rouffaer en Prinses Delphine, ondersteunen deze campagne en laten zien waarom ouder en wijzer worden een eerbetoon is aan het leven en aan schoonheid.

Mayerline inspireert Belgische vrouwen om "NATIONAL WISE WOMEN’S DAY" mee te vieren via de verschillende sociale kanalen en op hun website.

Ze gebruiken de hashtag #NationalWiseWomensDay om erkenning te geven aan alle wijze vrouwen die het leven zoveel interessanter maken.


Download hier de campagnebeelden en de brief.


Pers- en interviewaanvragen:

 

 

Over Mayerline

Mayerline Brussels ontwerpt al meer dan 65 jaar mode die zowel tijdloos als eigentijds is, gericht op vrouwen die trots hun lichaam en leven omarmen. Met een sterke basis in Belgisch vakmanschap en een focus op perfecte pasvormen, biedt Mayerline Brussels hoogwaardige kleding die de schoonheid en individualiteit van elke vrouw benadrukt. De collecties zijn beschikbaar in een matenrange van 36 tot 50, waarmee inclusiviteit zonder leeftijdsgrenzen wordt bevorderd.

Bij Mayerline Brussels geloven we in het doorgeven van wat belangrijk is: liefde voor Belgische mode, respect voor mens en planeet, en een streven naar een duurzame toekomst. Onze duurzaamheidsstrategie, #GeefHetDoor, is meer dan een belofte; het is ons engagement om stap voor stap de mode-industrie mee te verduurzamen. Wij zetten ons in voor transparantie over de herkomst van onze materialen, respect voor de mensen die onze kleding maken, en ontwerpen kledingstukken die jarenlang meegaan -zodat ze generaties lang kunnen worden doorgegeven. Met initiatieven zoals Mayerline Atelier, dat zich richt op het herstellen van kleding, en RE-NEW waarin we upcyclen om te vernieuwen, benadrukt Mayerline Brussels dat onze collecties niet alleen nu, maar ook in de toekomst gedragen kunnen worden.

Mayerline Brussels maakt samen met Belgische modemerken JBC en CKS -onderdeel van de Claes Retail Group (CRG).