Mayerline verrast met interactieve digitale catwalk voor nieuwe wintercollectie
De allereerste straight-from-catwalk-shop in België
Terwijl traditionele modehuizen grootse collectieshows schrappen en de hele modesector onder druk staat om klassieke modellen te herzien omwille van de social distancing regels, neemt het Belgische modehuis Mayerline het heft in eigen handen. Eind augustus lanceert het haar nieuwste collectie voor het eerst op de catwalk. En dat met een Belgische primeur: de lancering van herfst/winter 2020 kunnen klanten thuis volgen via een interactieve, digitale modeshow. Met één klik shoppen van op de catwalk rechtstreeks naar je kleerkast, bij Mayerline kan het.
Het Belgische modebedrijf Mayerline is niet bij de pakken blijven zitten. In uitdagende tijden zit er maar één ding op, dacht Mayerline en dat is “innoveren”. Of ook, van de nood een deugd maken. Met een innovatieve en interactieve, digitale catwalk biedt Mayerline klanten de mogelijkheid om de collectielancering digitaal bij te wonen en als een echte VIP vanop de eerste rij te ontdekken. Tijdens het bekijken van de catwalk hebben de klanten bovendien meteen de mogelijkheid om hun favoriete stuks uit te kiezen, te delen en ze vervolgens rechtstreeks van de catwalk te shoppen of om een persoonlijke passessie te boeken in een Mayerline winkelpunt. Hiermee creëert Mayerline de allereerste straight-from-catwalk-shop ooit in België.
“De innovatie zit voor ons niet alleen in de digitale ontwikkeling”, zegt Katrien De Cannière, Marketing Manager en bezielster van het project, “het gaat om een herdenken van onze hele service- en businesspropositie. Hoe wil een klant (window)shoppen, welke reactiemogelijkheden kunnen we aanbieden, hoe zorgen we voor de juiste opvolging, welke logistieke opvolging maken we mogelijk. Zoveel klanten zoveel keuzes. De één wil enkel kijken of een favorietenlijstje maken, de ander wil webshoppen, nog een ander krijgt liever een stylingvoorstel op maat thuis gebracht of komt toch graag in de winkel nog eens passen. Voor al die vragen, wilden we een aanbod hebben.”
Naast de digitale ontwikkeling van het videoplatform bleek de beeldvorming een even grote uitdaging. Mode gaat om stoffen, gevoel, snits, tactiliteit. Dat laat zich moeilijk tastbaar overbrengen op beeld. “Het was eigenlijk een zot project dat we van idee tot concrete uitwerking in amper 1,5 maand opgezet hebben. We zijn nieuwsgierig om samen met de klanten de mogelijkheden te ontdekken. En dan te bedenken dat het hele idee voortkomt uit één zeer reële vraag ‘wat als contact en shoppen nooit meer samengaan’? Dan hebben we dus nu de interactieve catwalk”.
Praktisch: Klanten en geïnteresseerden kunnen zich nu reeds registreren op www.mayerline.be/vipcatwalk en krijgen op 19 augustus de primeur. Zij ontdekken de collectie als ware VIP's. Begin september kan ook het grote publiek, zonder pre-registratie, de catwalk bekijken.
Voor interview aanvragen met Mayerline Marketing Manager Katrien De Cannière, contacteer yasmine@mmbsy.com
Bekijk alle beelden van de FW20 collectie van Mayerline hier.