Op kwaliteitsvolle mode staat geen houdbaarheidsdatum

Op kwaliteitsvolle mode staat geen houdbaarheidsdatum

Mayerline Brussels zet met Vintage Mayerline-campagne hun heritage in de kijker tijdens Week van de Belgische Mode

Al sinds 1957 staan de mantels van Mayerline Brussels synoniem voor vakmanschap, elegante klasse en buitengewone kwaliteit - precies dé kernelementen van tijdloze mode. In aanloop naar de Week van de Belgische Mode benadrukt Mayerline haar tijdloze vakmanschap met de lancering van de Vintage Mayerline-campagne, waarin het erfgoed van Mayerline in de schijnwerpers staat.


Was het nu ’80, ’90 of ’00?

Wat bewijst beter dat Mayerline streeft naar vakmanschap en langdurige kwaliteit dan de mantels van weleer opnieuw te laten schitteren? Voor haar Vintage Mayerline-campagne heeft Mayerline Brussels prachtige tijdloze stukken uit haar mode-archief opgediept en ze nieuw leven ingeblazen. Het resultaat? Negen silhouetten die naadloos samengaan met de wintercollectie van dit najaar.

Als merk dat age positivity en mature vrouwen omarmt, pleit Mayerline tegelijkertijd ook voor een herwaardering van de langdurige relevantie en de duurzaamheid van haar collecties. Dat benadrukt ook Katrien De Cannière, communicatieverantwoordelijke en boegbeeld van Mayerline: "Age positivity, in al zijn facetten, draagt Mayerline hoog in het vaandel."

Oude mantels, nieuwe liefde

Deze winter benadrukt Mayerline niet alleen haar modisch vakmanschap, het merk viert eveneens haar tijdloos design met een kleurrijke collectie, én het Belgische modemerk zet de puntjes op de (stijlvolle) i met de herintroductie van hun iconische camel mantel.

Campagnebeeld bovenaan en packshot onderaan: FW23 collectie, campagnebeeld onderaan: vintage mantel

Ontdek een greep uit de mantelcollectie anno 2023 hieronder. Omdat de kwaliteitsmantel die je vandaag draagt, in de toekomst misschien wel een waardevol vintage stuk in je kledingkast kan worden.

Mantels der liefde

Voor Mayerline is deze campagne ook een statement in haar streven naar een meer duurzame en tijdloze benadering van mode. Het maken van een kwaliteitscollectie die jarenlang meegaat, gaat verder dan het volgen van de trends van de dag. Het vereist diepgaand nadenken over de kwaliteit van materialen, het belang van tijdloze kleuren en comfortabele ontwerpen. Maar het is ook belangrijk dat we zorg dragen voor onze kleding vóór, tijdens en na het dragen, want dat is essentieel voor de levensduur van mode.

Dit jaar werkt Mayerline ook samen met Belgische bedrijf Nanex, dat milieuvriendelijke onderhoudsproducten produceert. Verder zet het merk ook in op retouches, upcycling en refurbishing-initiatieven. Allemaal stappen in de richting van circulaire mode.

Stay tuned...

Volgende maand zal Mayerline als vervolg van deze campagne een "take back"-programma lanceren, waarbij ze oudere, nog draagbare mantels zal inzamelen en inzetten voor refurbishment. Meer info daarover volgt.


Praktisch

Voor interviewaanvragen met communicatieverantwoordelijke Katrien De Cannière, neem contact op met Carolien Swinnen via carolien@mmbsy.com.

De campagnebeelden van de Vintage Mayerline-campagne, samen met de FW23 items uit deze shoot, kan je hier terugvinden.

Meer Mayerline input kan je hier terugvinden.

Over Mayerline

Mayerline Brussels ontwerpt al meer dan 65 jaar mode die zowel tijdloos als eigentijds is, gericht op vrouwen die trots hun lichaam en leven omarmen. Met een sterke basis in Belgisch vakmanschap en een focus op perfecte pasvormen, biedt Mayerline Brussels hoogwaardige kleding die de schoonheid en individualiteit van elke vrouw benadrukt. De collecties zijn beschikbaar in een matenrange van 36 tot 50, waarmee inclusiviteit zonder leeftijdsgrenzen wordt bevorderd.

Bij Mayerline Brussels geloven we in het doorgeven van wat belangrijk is: liefde voor Belgische mode, respect voor mens en planeet, en een streven naar een duurzame toekomst. Onze duurzaamheidsstrategie, #GeefHetDoor, is meer dan een belofte; het is ons engagement om stap voor stap de mode-industrie mee te verduurzamen. Wij zetten ons in voor transparantie over de herkomst van onze materialen, respect voor de mensen die onze kleding maken, en ontwerpen kledingstukken die jarenlang meegaan -zodat ze generaties lang kunnen worden doorgegeven. Met initiatieven zoals Mayerline Atelier, dat zich richt op het herstellen van kleding, en RE-NEW waarin we upcyclen om te vernieuwen, benadrukt Mayerline Brussels dat onze collecties niet alleen nu, maar ook in de toekomst gedragen kunnen worden.

Mayerline Brussels maakt samen met Belgische modemerken JBC en CKS -onderdeel van de Claes Retail Group (CRG).