SS21: Mayerline innoveert virtueel én zet in op shoppen op maat

SS21: Mayerline innoveert virtueel én zet in op shoppen op maat

Annulatie van de modeweken, winkelsluitingen en essentiëel shoppen: 2020 was een raar jaar, ook op modevlak. De mode-industrie werd verplicht haar basis te herbekijken en op zoek te gaan naar nieuwe businessmogelijkheden. Online en offline worden daarbij onlosmakelijk verbonden. Mayerline heeft zonder aarzelen gekozen voor opfrissing en innovatie. Het Belgische modehuis begint het nieuwe seizoen met een avant-garde virtuele lancering.

Iedereen front row

Alles wat de modewereld als evident beschouwde, is dat opeens niet meer. De industrie kreeg het in 2020 hard te verduren, van winkelsluitingen en consumenten die anders gingen nadenken over hun koopgedrag, tot de annulering van de fysieke modeweken. Sommige designers kozen ervoor hun shows toch te laten doorgaan, maar dan zonder publiek. Maar de meest vooruitdenkende brands gingen de creatieve toer op en kozen voor virtuele lanceringen van hun nieuwe collecties.

Mayerline was vorig seizoen het eerste modehuis in België dat haar nieuwe collectie lanceerde in een ‘straight-from-catwalk-shop’: een interactieve catwalk die iedereen de mogelijkheid gaf om front row te zitten. Meer nog, favoriete looks konden meteen geselecteerd, gedeeld en gekocht worden. Klanten konden zich meteen ook registreren voor een gratis passessie op maat in een Mayerline-verkooppunt. Voor SS21 kiest het huis opnieuw voor een interactieve, digitale catwalk, uitgebreid met een pre-order feature.

De virtual catwalk is te bekijken via deze link: Mayerline Catwalk.

Still uit de SS21 virtual catwalk
Still uit de SS21 virtual catwalk

Nu al dromen over je nieuwe lentegarderobe? Yes please.

 

Real clothes for real women

Het uitgangspunt voor elke collectie van Mayerline is een ode aan de vrouw in al haar verscheidenheid. Het huis maakt daarom mode voor “echte” vrouwen. De lente-zomercollectie is tijdloos, maar eigentijds. Het zijn elegante en toegankelijke silhouetten met het nodige comfort en een goede pasvorm.

Still uit de SS21 virtual catwalk
Still uit de SS21 virtual catwalk

Gezondheid en wellness zijn prioritair geworden voor iedereen. Mayerline trekt dit gevoel door in haar collectie en ontwerpt “mode waar we ons goed en mooi in voelen”. Dat vertaalt zich in comfortabele kledij en relaxte looks die kwalitatief zijn en elegantie uitstralen.

 

Inspiratie uit de natuur

Groen is een grote inspiratie voor SS21, in de brede zin van het woord. Mayerline focust zich op duurzame en natuurlijke stoffen als viscose, lyocell, linnen en katoen en introduceert MAY PLANET en IT’S ONLY NATURAL als ondersteunende productlabels.

Ook visueel is groen heel aanwezig: elke tint van munt tot kaki passeert de revue, en natuurprints als bloemen, bladeren en dieren brengen een speelse afwisseling. Geïnspireerd op organische vormen uit natuur, krijgen heel wat stukken een ronde afwerking. Die zorgen voor een ultravrouwelijke en zachte look.

Still uit de SS21 virtual catwalk
Still uit de SS21 virtual catwalk

Sleutelboodschappen voor een duurzame toekomst zijn kwaliteit en tijdloosheid. Laat die twee pijlers nu net het hart zijn van het Mayerline DNA. Het huis denkt mee met zijn klanten en herbekijkt de manier waarop we in het leven staan, hoe we omgaan met materialen en grondstoffen.

"Mindless shoppen was nooit ons design model”, vertelt Liesbet Kimpe, Collection Manager van Mayerline. “We kiezen steevast voor kwalitatieve, love-items en elegante basics".

 

Focus op digitalisering

Still uit de SS21 virtual catwalk
Still uit de SS21 virtual catwalk

Door de digitalisering van de shopervaring, verandert de rol van de fysieke boetiek. Winkelen bij Mayerline is meer dan ooit een uitstap geworden. De winkel wordt een goed-gevoel-plek. Jezelf verwennen is luxe. Mayerline zag in 2020 het succes van kopen op afspraak stijgen, maar heeft evengoed de luxe shopervaring vertaald in een inspiratie-aan-huis-service met de MAYbox, en zet daar dit jaar opnieuw volop op in.

 

Bekijk en download hier alle SS21 packshots van Mayerline.
Bekijk en download hier alle SS21 packshots van Améline by Mayerline.
Bekijk en download hier de campagnebeelden van beide collecties.

 

Over Mayerline

Mayerline is sinds de jaren vijftig een gevestigde waarde op het vlak van stijlvolle, elegante en tijdloze dameskledij. Het Brusselse modemerk biedt een evenwicht tussen actuele modetrends en comfort. Kortom, knappe collecties waarin vrouwen zich goed voelen. Achter deze  collecties schuilt een sterk gedreven team. Daarnaast stelt Mayerline meer dan 320 mensen tewerk. Het Belgische bedrijf telt 44 winkels, 12 Galleria Inno corners, 16 shop in shops (in ons land en Luxemburg) en is beschikbaar in diverse multimerkenboetieks. De keten, opgericht door Jozef Meyer en zijn echtgenote Jeanne Vrydags, werd in 2013 door CRG (holding boven JBC) overgenomen en heeft een tweede lijn, Améline, toegevoegd aan het portfolio.