65 jaar Mayerline, 65 jaar (b)older!

65 jaar Mayerline, 65 jaar (b)older!

Mayerline gaat zelfverzekerd door op haar age positivity elan met haar nieuwe campagne en flagshipstore in modehoofdstad Antwerpen.

65 jaar older? Nee, 65 jaar bolder!  Het Belgische Mayerline blies eerder dit jaar 65 kaarsjes uit en maakt van 2022 een heus feestjaar. Voor de gelegenheid lanceert het modehuis een nieuwe themashoot (B)OLDER, met in de hoofdrol age positivity model Marielle Jansen-Van Oostrom. Daarnaast viert Mayerline, na een bijzonder geslaagd commercieel voorjaar, haar positie in de Belgische mode met een state of the art flagshipstore in Antwerpen, waar kwalitatief vakmanschap en de nieuwste technologieën samen zorgen voor een uniek podium voor zelfbewuste, mature vrouwen.


Story image

(B)OLDER

Mayerline blijft potten breken tijdens haar feestjaar. Eerder lanceerde het Belgische modemerk - dat gerund wordt door vier vrouwen - al haar baanbrekende age diversity campagne, waarbij het het taboe rond leeftijd in de modewereld resoluut naar de vuilnisbak verwees. Nu lanceert het modehuis een nieuwe (B)OLDER campagne met Marielle Jansen-Van Oostrom in de hoofdrol. Hiermee bouwt het merk verder aan haar age en body positivity verhaal, aangezien het al een tijd verkiest om nog uitsluitend met mature en realistische modellen te werken.

Belgische ambacht voor iedere vrouw

De nieuwste flagshipstore in Antwerpen past perfect binnen deze aanpak en wordt een nieuwe hotspot voor elke vrouw met een maatje of jaartje extra. Opnieuw een belangrijke stap in de missie van Mayerline: elke vrouw laten stralen op haar manier, in kledij van de hoogste kwaliteit, met de allerbeste fit, voorbij de trend van het moment.

De nieuwe winkel zet eerst en vooral de collectie, die varieert van maat 36 tot en met maat 50, maar ook het vakmanschap en de ambachtelijke kennis die Mayerline zo typeert, in de kijker. Want zoals Charles Eames ooit zei: "De details zijn geen details, zij zijn het ontwerp".

Om elk uniek vrouwenlichaam volop tot haar recht te brengen, bieden we in de flagshipstore in Antwerpen met Atelier Mayerline ook een gratis retoucheservice aan. De winkelmedewerkers werden allemaal bijgeschoold zodat ze die ultieme Mayerline ervaring kunnen bieden.
- Isabelle Cottele, Retail Manager

Flagship in een fygital wereld

De Mayerline flagshipstore brengt een nieuwe insteek voor de rol van een fysiek winkelpunt in een fygital shoppingwereld: levensgrote beeldschermen, met hierop een digitale catwalk, styling inspiratiefilms en video’s over hoe de collectie daadwerkelijk gemaakt wordt in de ateliers, sieren de boetiek. Daarnaast zorgen QR codes in de etalage ervoor dat voorbijgangers direct online kunnen raadplegen wat zij in de etalage zien. Tablets met shop-the-look opties en digitale services als pick up & delivery from store to home of check & reserve maken bovendien al jaren deel uit van de omnichannel aanpak van Mayerline:

We hebben ontzettend geïnvesteerd in omnichannel services die bedacht zijn vanuit diverse klanteninvalshoeken. In Antwerpen komt dat samen in een superieure winkelbeleving die een natuurlijke blend van dat alles is. Hoeveel technische kennis en digitale gadgets we ook hebben; voor ons is het belangrijk dat dat op een bijna onzichtbare, vanzelfsprekende manier samenkomt in een omgeving waar het als shopper aangenaam toeven is.
- Katrien De Cannière, Marketing Manager

Praktisch

65 jaar Mayerline, dat is ook al 65 jaar craftsmanship. Het modehuis specialiseert zich in unieke pasvormen, zachte materialen en vloeiende designs die er samen voor zorgen dat vrouwen met zowel een maatje als een jaartje extra steeds naar buiten wandelen met kwalitatieve stuks die hen op het lijf zijn gegoten. Mode voor vrouwen, door vrouwen, steeds met dat tikkeltje meer zodat elke vrouw ongeacht haar maatje of leeftijd het meeste uit haar outfit kan halen. Want één ding is zeker: it's liberating to be (b)old!

Ontdek de nieuwste Mayerline Flagship Store tijdens haar feestelijke opening op 18 oktober 2022, Huidevettersstraat 29, 2000 Antwerpen.

Bekijk alle packshots en lookbooks en campagnebeelden in onze newsroom.
​Voor interviewmogelijkheden en meer informatie, contacteer Karen Servaty.

 

 

 

Over Mayerline

Mayerline Brussels ontwerpt al meer dan 65 jaar mode die zowel tijdloos als eigentijds is, gericht op vrouwen die trots hun lichaam en leven omarmen. Met een sterke basis in Belgisch vakmanschap en een focus op perfecte pasvormen, biedt Mayerline Brussels hoogwaardige kleding die de schoonheid en individualiteit van elke vrouw benadrukt. De collecties zijn beschikbaar in een matenrange van 36 tot 50, waarmee inclusiviteit zonder leeftijdsgrenzen wordt bevorderd.

Bij Mayerline Brussels geloven we in het doorgeven van wat belangrijk is: liefde voor Belgische mode, respect voor mens en planeet, en een streven naar een duurzame toekomst. Onze duurzaamheidsstrategie, #GeefHetDoor, is meer dan een belofte; het is ons engagement om stap voor stap de mode-industrie mee te verduurzamen. Wij zetten ons in voor transparantie over de herkomst van onze materialen, respect voor de mensen die onze kleding maken, en ontwerpen kledingstukken die jarenlang meegaan -zodat ze generaties lang kunnen worden doorgegeven. Met initiatieven zoals Mayerline Atelier, dat zich richt op het herstellen van kleding, en RE-NEW waarin we upcyclen om te vernieuwen, benadrukt Mayerline Brussels dat onze collecties niet alleen nu, maar ook in de toekomst gedragen kunnen worden.

Mayerline Brussels maakt samen met Belgische modemerken JBC en CKS -onderdeel van de Claes Retail Group (CRG).