Mayerline viert veerkracht met kunst voor Pink Ribbon: een krachtig statement van hoop en inspiratie

Mayerline viert veerkracht met kunst voor Pink Ribbon: een krachtig statement van hoop en inspiratie

Mayerline Brussels is trots om haar nieuwste initiatief te onthullen: een uniek kunstproject ten voordele van Pink Ribbon, dat de kracht en veerkracht van vrouwen viert. Na de succesvolle lancering van de National Wise Women’s Day dit voorjaar, zet Mayerline haar toewijding en betrokkenheid bij wat er echt leeft bij vrouwen verder met dit project. Borstkanker, dat 1 op de 7 vrouwen boven de vijftig treft, raakt een vrouw in de kern van haar vrouw-zijn en dat ligt Mayerline al jaren na aan het hart.

Dit jaar tilt Mayerline Brussels haar betrokkenheid en jarenlang partnerschap met Pink Ribbon naar een hoger niveau met een inspirerend kunstproject. Samen met Ruth Berger, visual merchandising medewerkster bij Mayerline, ex-borstkankerpatiënte én kunstenares, heeft het merk vier exclusieve kunstwerken gecreëerd. Deze kunstwerken, vervaardigd uit basismaterialen van Mayerline, zullen te koop zijn ten voordele van Pink Ribbon.

De kunstobjecten zijn vanaf 7 oktober '24 te koop in vier Mayerline-winkels: Antwerpen, Leuven, Knokke en Gent, waar ze tevens in de etalage te bewonderen zijn.


Elk kunstwerk vertelt een krachtig en persoonlijk verhaal, symbool voor de onwankelbare kracht en veerkracht van vrouwen. Vier moedige Mayerline-medewerksters, die hun eigen strijd tegen borstkanker hebben overwonnen, deelden bovendien hun diepgaande ervaringen, wat het project nog aangrijpender en betekenisvoller maakt.

Waarom zet Mayerline zich in voor deze actie? "Met meer dan 65 jaar ervaring in het ondersteunen van vrouwen, en een team dat voor 97% uit vrouwen bestaat, willen we niet alleen hun levenservaring erkennen, maar ook actief bijdragen aan hun welzijn. We streven ernaar om inspirerende verhalen te delen en een steunpilaar te zijn voor onze klanten. En we doen dat vanuit een heel persoonlijke herkenning," aldus Katrien De Cannière, Marketing Manager van Mayerline Brussels.

Kunst maak veerkracht zichtbaar

De kunstwerken, gemaakt van gips en porseleinkalk en verrijkt met Mayerline-materialen zoals stoffen, pailletten, parels en garens, behoren tot de Love Life-collectie van kunstenares Ruth. Deze reeks werken steunt verschillende goede doelen, waaronder 250 kunstwerken voor Kom op tegen Kanker.

Ruth, die in 1988 afstudeerde aan de kunstacademie, heeft zich sindsdien als kunstenares verder ontwikkeld. Waar ze vroeger vooral maatwerk schilderijen maakte, richt ze zich sinds vorig jaar meer op 3D-werken in gips en klei. "Kunst heeft de kracht om verhalen te vertellen en bewustzijn te creëren," zegt Ruth Berger, ex-borstkankerpatiënte en maakster van de kunstwerken. "Deze werken zijn niet alleen een visuele uitdrukking van kracht en veerkracht, maar ook een manier om steun te bieden aan een belangrijk doel."


Praktisch

Bezoek de website van Mayerline Brussels voor meer informatie over de kunstwerken: www.mayerline.be/nl-be/pink-ribbon (toegankelijk vanaf 1 oktober '24).

De opbrengst van de verkoop gaat naar Pink Ribbon, die de fondsen inzet voor communicatieprojecten, ondersteuning van patiënten en (onderzoeks)projecten via het Pink Ribbon Fonds. Het beheer van de fondsen gebeurt in samenwerking met de Koning Boudewijnstichting, die garant staat voor transparantie en professioneel beheer.

Over Mayerline

Mayerline Brussels ontwerpt al meer dan 65 jaar mode die zowel tijdloos als eigentijds is, gericht op vrouwen die trots hun lichaam en leven omarmen. Met een sterke basis in Belgisch vakmanschap en een focus op perfecte pasvormen, biedt Mayerline Brussels hoogwaardige kleding die de schoonheid en individualiteit van elke vrouw benadrukt. De collecties zijn beschikbaar in een matenrange van 36 tot 50, waarmee inclusiviteit zonder leeftijdsgrenzen wordt bevorderd.

Bij Mayerline Brussels geloven we in het doorgeven van wat belangrijk is: liefde voor Belgische mode, respect voor mens en planeet, en een streven naar een duurzame toekomst. Onze duurzaamheidsstrategie, #GeefHetDoor, is meer dan een belofte; het is ons engagement om stap voor stap de mode-industrie mee te verduurzamen. Wij zetten ons in voor transparantie over de herkomst van onze materialen, respect voor de mensen die onze kleding maken, en ontwerpen kledingstukken die jarenlang meegaan -zodat ze generaties lang kunnen worden doorgegeven. Met initiatieven zoals Mayerline Atelier, dat zich richt op het herstellen van kleding, en RE-NEW waarin we upcyclen om te vernieuwen, benadrukt Mayerline Brussels dat onze collecties niet alleen nu, maar ook in de toekomst gedragen kunnen worden.

Mayerline Brussels maakt samen met Belgische modemerken JBC en CKS -onderdeel van de Claes Retail Group (CRG).