NATIONAL WISE WOMEN’S DAY op 9 april: weg met stereotypen rond vrouwen en leeftijd

NATIONAL WISE WOMEN’S DAY op 9 april: weg met stereotypen rond vrouwen en leeftijd

Mayerline Brussels

Aanstaande dinsdag, 9 april, roept Mayerline Brussels uit tot de eerste 'National Wise Women's Day'. De campagne heeft tot doel niet alleen het belang van leeftijd en levenservaring te benadrukken, maar ook vrouwen te inspireren om zichzelf te uiten en hun stem te laten horen. Mayerline inspireert Belgische vrouwen om National Wise Women's Day mee te vieren via hun verschillende sociale kanalen en op hun website. ​ Met de hashtag #NationalWiseWomensDay kan er erkenning worden gegeven aan alle wijze vrouwen die het leven zoveel rijker maken. Bekende Belgische namen, waaronder Cath Luyten, Geena Lisa Peeters, Katia della Faille en Prinses Delphine ondersteunen deze campagne en laten zien waarom ouder en wijzer worden een eerbetoon is aan het leven en aan schoonheid.


NATIONAL WISE WOMEN’S DAY, een initiatief van Belgisch modelabel Mayerline Brussels, omarmt de diversiteit en schoonheid van vrouwen van alle leeftijden. Met deze dag wil Mayerline Brussels het bewustzijn vergroten over de waarde van levenservaring en laten zien hoe je met levenslust en positivisme het leven kunt omarmen. Het modemerk verspreidde een brief om vrouwen uit te nodigen ouder worden te herdefiniëren als een periode van kracht, wijsheid en schoonheid. Het initiatief benadrukt het engagement van Mayerline Brussels om inclusiviteit en diversiteit te bevorderen in de mode-industrie en de samenleving als geheel.

Download hier de campagnebeelden en de brief.

Hier lees je het uitgebreide persbericht over deze campagne.

Voor meer informatie over de NATIONAL WISE WOMEN’S DAY en de brief, kan je ook hier terecht.


Pers- en interviewaanvragen:

Over Mayerline

Mayerline Brussels ontwerpt al meer dan 65 jaar mode die zowel tijdloos als eigentijds is, gericht op vrouwen die trots hun lichaam en leven omarmen. Met een sterke basis in Belgisch vakmanschap en een focus op perfecte pasvormen, biedt Mayerline Brussels hoogwaardige kleding die de schoonheid en individualiteit van elke vrouw benadrukt. De collecties zijn beschikbaar in een matenrange van 36 tot 50, waarmee inclusiviteit zonder leeftijdsgrenzen wordt bevorderd.

Bij Mayerline Brussels geloven we in het doorgeven van wat belangrijk is: liefde voor Belgische mode, respect voor mens en planeet, en een streven naar een duurzame toekomst. Onze duurzaamheidsstrategie, #GeefHetDoor, is meer dan een belofte; het is ons engagement om stap voor stap de mode-industrie mee te verduurzamen. Wij zetten ons in voor transparantie over de herkomst van onze materialen, respect voor de mensen die onze kleding maken, en ontwerpen kledingstukken die jarenlang meegaan -zodat ze generaties lang kunnen worden doorgegeven. Met initiatieven zoals Mayerline Atelier, dat zich richt op het herstellen van kleding, en RE-NEW waarin we upcyclen om te vernieuwen, benadrukt Mayerline Brussels dat onze collecties niet alleen nu, maar ook in de toekomst gedragen kunnen worden.

Mayerline Brussels maakt samen met Belgische modemerken JBC en CKS -onderdeel van de Claes Retail Group (CRG).